زمان بازی رئال مادرید و دورتموند در فینال لیگ قهرمانان اروپا - فصل ۲۰۲۴ نتیجه بازی برگشت بایرن و رئال مادرید در لیگ قهرمانان+ ویدیو گل‌ها| صعود آقای آنچلوتی به فینال ویدیو خلاصه بازی برگشت بایرن مونیخ و رئال مادرید در‌ لیگ قهرمانان ویدیو گل دوم رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول رئال مادرید به بایرن توسط خوسلو (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) ویدیو گل اول بایرن مونیخ به رئال توسط دیویس (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برگزاری یک مجمع تک کاندیدای دیگر در هیات‌های ورزشی خراسان رضوی | رئیس هیات شمشیربازی استان انتخاب شد پخش زنده بازی رئال مادرید و بایرن مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا (۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین افتخار آفرینی کاراته کاران خراسانی در آسیای مرکزی بازگشت پورعلی گنجی به تمرینات پرسپولیس دلسوزی یک شمشیر باز برای جواد نکونام دفاع مدیر ورزشی اینتر از خرید طارمی پژمان جمشیدی در تیم پرسپولیس! نکونام در پی جذب آقایی‌پور تاریخ دقیق صدور مجوز حرفه‌ای استقلال و پرسپولیس مشخص شد نشست نکونام با مدیران جدید استقلال دیدار ملی‌پوشان فوتسال با مقام معظم رهبری | اهدای انگشتر رهبری به وحید شمسایی پرسپولیس برای وحدت مدارک پزشکی می‌دهد بازگشت دوباره فلیک به مونیخ؟ پیام مهم نکونام به بازیکنان استقلال| ذوب تمام شد!
سرخط خبرها

مومنی مقدم: والیبال ما به مربیان تاثیرگذار نیاز دارد | اهمیت تفاوت سبک‌های مربیگری

  • کد خبر: ۱۹۱۸۱۱
  • ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۴
مومنی مقدم: والیبال ما به مربیان تاثیرگذار نیاز دارد | اهمیت تفاوت سبک‌های مربیگری
سرمربی تیم والیبال جوانان گفت: نیاز داریم مربی‌ای هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد که مثل پارک و ولاسکو تاثیرگذار باشد.

به گزارش شهرآرانیوز، رضا مومنی‌مقدم در خصوص اینکه کمیته فنی فدراسیون والیبال تا چه حد در انتخاب سرمربی تیم ملی نقش دارد، اظهار داشت: تشکیل کمیته فنی، کار بسیار خوبی بود که فدراسیون والیبال انجام داد؛ چرا که از تمام اقشار خانواده والیبال اعم از پیشکسوتان، مسئولان پیشین و فعلی فدراسیون و مربیان و البته بازیکنانی که به تازگی از دوران قهرمانی خداحافظی کرده‌اند در این کمیته حضور دارند. امیدوارم نظرات آن‌ها مثمرثمر باشد و فدراسیون والیبال به یک جمع بندی مفید از این جلسات برسد و باعث پیشرفت والیبال ملی کشورمان شود.

وی در مورد نام ۴ مربی خارجی که برای هدایت تیم ملی مطرح شده‌اند، عنوان کرد: آنطور که رئیس فدراسیون گفت ۱۱ گزینه مدنظر فدراسیون بودند که در نهایت به ۴ گزینه آلکنو، هینن، بلنجینی و پیاتزا رسیده است. به نظر من همه این ۴ مربی، سرشناس و باتجربه بالای بین‌المللی هستند. البته به نظر من مربیان خارجی که در ۲۰ سال گذشته هدایت تیم ملی را بر عهده گرفتند و تاثیر زیادی داشتند پارک‌کی‌وون و ولاسکو بودند. در زمان پارک، من هم در اردو‌های تیم ملی حضور داشتم و این مربی توانست به والیبال ایران سیستم دهد و توانست مسائل فنی مهمی همچون دفاع روی تور و دفاع داخل میدان را در تیم ملی پیاده کند.

سرمربی تیم قهرمان جوانان جهان گفت: ولاسکو هم با حضورش در والیبال ایران تاثیر زیادی روی عملکرد بازیکنان داشت و شاید اگر او نبود روال قبلی ادامه پیدا می‌کرد؛ اما ولاسکو باعث شد شیب پیشرفت بازیکنان تندتر شود. او روی ذهن بازیکنان هم کار می‌کرد و هر سال که می‌گذشت بازیکنان زیر نظر او پخته‌تر می‌شدند. سایر مربیان تیم ملی هم عملکرد متوسطی داشتند. الان ما نیاز داریم مربی‌ای هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد که مثل پارک و ولاسکو تاثیرگذار باشد. تنها مربیان تاپ دنیا می‌توانند چنین تاثیرگذاری داشته باشند.

مومنی‌مقدم درباره ۲ گزینه داخلی هدایت تیم ملی که پیمان اکبری و سعید معروف هستند، عنوان کرد: اکبری از سال ۸۹ وارد عرصه مربیگری شد. او هم در رده باشگاهی و ملی تجربیات زیادی دارد و موفقیت‌های مهمی کسب کرده است. اکبری توانسته افتخارات زیادی همچون موفقیت با تیم پیکان در جام باشگاه‌های جهان، قهرمانی در باشگاه‌های آسیا و به عنوان مربی تیم ملی والیبال هم سوم قهرمان قهرمانان قاره‌ها و همینطور قهرمان بازی‌های آسیایی کسب کند. او به لحاظ مدیریت و دیسپلین، کوچینگ و موارد فنی دیگر سطح قابل قبولی دارد.

وی درباره اینکه نام سعید معروف هم در بین گزینه‌های سرمربیگری تیم ملی دیده می‌شود، گفت: معروف از افتخارات والیبال ایران است و بازیکن باتجربه و خوبی بود و مردم خاطرات زیادی از حضور او در تیم ملی دارند؛ اما موفقیت‌های سعید و همبازیانش برای دوران بازیگری بود و در دوران مربیگری هنوز هیچ تجربه‌ای ندارد و نباید چنین سرمایه‌هایی را وارد حیطه مربیگری کرد. طی کردن دوره‌های مربیگری بین ۸ تا ۱۰ سال طول می‌کشد و پس از آن هم حداقل ۵ سال باید در کادرفنی تیم‌های پایه حضور داشت. به نظر من معروف می‌تواند مربی بزرگی شود، اما در حال حاضر او تجربه‌ای در این حیطه ندارد و با شناختی که از سعید دارم تصمیمی عاقلانه خواهد گرفت.

نتایج تیم ملی با مربی خارجی تا چه حد تغییر می‌کند؟

مربی تیم پیکان در پاسخ به این سوال که نتایج تیم ملی با مربی خارجی تا چه حد تغییر می‌کند، اظهار داشت: آن چیزی که اهمیت دارد تفاوت سبک‌های مربیگری است. والیبال ایران شبیه والیبال آرژانتین، ایتالیا و حتی برزیل است و اگر قرار است از مربی خارجی استفاده کنند باید از بهترین مربیان این کشور‌ها استفاده کنیم. البته اینگونه نیست که مثلا اگر سرمربی آینده تیم ملی، ایتالیایی باشد حتما موفق می‌شود. سرمربی تیم ملی باید شناخت و آگاهی کامل از والیبال ایران داشته باشد. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و می‌توان از این پتانسیل استفاده کرد. وقتی تیم جوانان مقتدرانه قهرمان دنیا شد پس مشکلی به لحاظ نیروی انسانی و بازیکن نداریم.

مومنی‌مقدم در خصوص اینکه لیگ برتر والیبال ایران تا چه حد می‌تواند به تیم ملی کمک کند، یادآور شد: همیشه لیگ‌های خوب هر کشور می‌تواند بازیکنان سطح بالایی را به تیم ملی تزریق کند. بازیکنان باید در لیگ آبدیده شوند و با وضعیت مناسبی در تیم ملی حاضر شوند. فدراسیون والیبال هم باید دو برابر اهمیتی که برای تیم ملی قائل است را برای لیگ داشته باشد تا بازیکنان هم از بعد فنی و هم بعد اخلاق به بلوغ کامل در لیگ رسیده باشند.

این مربی والیبال ایران در پایان درباره اینکه برای حل معضل بازیکن‌سالاری چه راهکاری پیشنهاد می‌دهد، اظهار داشت: بازیکن‌سالاری در کشور‌های پیشرفته دیده نمی‌شود. چرا که در این کشور‌ها ساختار و سیستم وجود دارد و بازیکن فقط تمرین و بازی می‌کند و کاری به این موضوع ندارد که مربی‌اش چه کسی است و هر کسی که هدایت تیم را بر عهده بگیرد کاملا به تصمیمات او احترام می‌گذارد. بازیکن مثل خمیری است که مربی باید آن را شکل دهد. اگر این چرخه برعکس شود، بازیکن نظراتش را به مربی تحمیل می‌کند. بازیکن در زمین فقط باید بازی کند و نه مربیگری. متاسفانه برخی بازیکنان در حین تمرین و مسابقه مربیگری می‌کنند و امیدوارم این اتفاقات در تیم ملی و حتی تیم‌های باشگاهی رخ ندهد.

منبع: ایرنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->